Sjællands Erhvervsakademi

Markedsføringsplanen - Implementering

2025/2026
Engelsk titel
Marketing Plan - Implementation
Uddannelse
Markedsføringsøkonom
Uddannelsesniveau
Erhvervsakademi
Startsemester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningen vil primært bestå af
Undervisning
Undervisningens starttidspunkt
Efterår og Forår
OBS! Slagelse og Nykøbing har kun sommeroptag
Undervisningens lokation
Nykøbing Falster
Roskilde
Roskilde – Blended Learning
Slagelse
Fagkode
45002001
Fagansvarlig
Daniel Præstbro Nielsen
Kenneth Khan Hansen
  • Indhold og formål
    Fagelementet indeholder implementering af markedsføringsplanen i praksis og handlingsplanen for denne, herunder sikring af virksomhedens indtjening og opfølgning på målene, samt budgetkontrol. Fagelementet har fokus på udarbejdelse af markedsføringsmateriale, herunder parametermiksets anvendelse i praksis. Ligeledes indeholder fagelementet virksomhedens salgsplanlægning og salgets forskelige faser samt risikovurdering af planen og evaluering af dennes effektivitet.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • udviklingsbaseret viden om opfølgning og evaluering af markedsføringsplanen, herunder parametermiksets anvendelse i praksis,
    • forståelse for praksis, centralt anvendt teori og metode i relation til udarbejdelse af egentligt markedsføringsmateriale og tilhørende budgetter.
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • anvende centrale metoder og redskaber til udarbejdelse af en praksisnær og detaljeret operationel markedsføringsplan,
    • vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmodeller i relation til den operationelle markedsføringsplan,
    • formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere i relation til den operationelle markedsføringsplan.
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • varetage udviklingsorienterede situationer i relation til implementering af den operationelle markedsføringsplan,
    • deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang til virksomhedens arbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere ved udarbejdelse af en operationel markedsføringsplan,
    • i en strukturereret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til at sikre opfyldelse af virksomhedens operationelle markedsføringsplan.
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Fagets eksamener er beskrevet på et andet fag
    45002000