Sjællands Erhvervsakademi

Salg og markedsføring

2025/2026
Engelsk titel
Salg og markedsføring
Uddannelse
Handelsøkonom
Uddannelsesniveau
Erhvervsakademi
Startsemester
1. Semester
Fagets varighed
2 semestre
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningens starttidspunkt
Efterår
Undervisningens lokation
Næstved
Fagkode
40681004
Fagansvarlig
Carsten Lund
Anne Oppermann Helverskov
  • Indhold og formål
    Den studerende opnår en overordnet forståelse for og anvendelse af salgs- og markedsføringens processer og værktøjer set i en digital- og datadreven kontekst.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • Udviklingsbaseret viden om:
    o Salgs- og markedsføringsstrategi
    o Kundetyper
    o Handelsjura
    o Digitale koncepter
    • Forståelse for praksis og central anvendt teori og metode samt kunne forstå erhvervets anvendelse af teori og metode
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • Anvende kundedata til markedsføring og salg
    • Segmentere og vurdere målgrupper
    • Vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmuligheder
    • Udarbejde og formidle en markedsføringsplan
    • Anvende digitale værktøjer til understøttelse af salg
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • Udarbejde og understøtte virksomhedens salg- og markedsføringsplan med udgangspunkt i
    relevant data.
    • Deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang
    • I en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til erhvervet
    • Håndtere udviklingsorienterede situationer
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Fagets eksamener er beskrevet på et andet fag
    40681005