Salg og markedsføring
2025/2026Engelsk titel
Salg og markedsføring
Uddannelse
Handelsøkonom
Uddannelsesniveau
Erhvervsakademi
Startsemester
1. Semester
Fagets varighed
2 semestre
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningens
starttidspunkt
Efterår
Undervisningens lokation
Næstved
Fagkode
40681004
- Indhold og
formålDen studerende opnår en overordnet forståelse for og anvendelse af salgs- og markedsføringens processer og værktøjer set i en digital- og datadreven kontekst.
- LæringsmålVidenDen studerende har:
• Udviklingsbaseret viden om:
o Salgs- og markedsføringsstrategi
o Kundetyper
o Handelsjura
o Digitale koncepter
• Forståelse for praksis og central anvendt teori og metode samt kunne forstå erhvervets anvendelse af teori og metodeFærdighederDen studerende kan:
• Anvende kundedata til markedsføring og salg
• Segmentere og vurdere målgrupper
• Vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmuligheder
• Udarbejde og formidle en markedsføringsplan
• Anvende digitale værktøjer til understøttelse af salgKompetencerDen studerende kan:
• Udarbejde og understøtte virksomhedens salg- og markedsføringsplan med udgangspunkt i
relevant data.
• Deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang
• I en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til erhvervet
• Håndtere udviklingsorienterede situationer - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålFagets eksamener er beskrevet på et andet fag40681005