Social Media Marketing
2025/2026Engelsk titel
Social Media
Marketing
Uddannelse
Event Management og
Økonomi
Uddannelsesniveau
Professionsbachelor
Startsemester
4. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
5
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningen vil primært bestå
af
Undervisning
Undervisningens
starttidspunkt
Forår
Undervisningens lokation
Roskilde
Fagkode
40084001
- Indhold og
formålFagelementet Social Media Marketing indfører den studerende i de nyeste teorier og begreber inden for kommunikation og markedsføring på sociale medier. Formålet er, at kvalificere den studerende til selvstændigt at kunne varetage kommunikationsopgaver på sociale medier for virksomheder og organisationer i eventbrancherne.
Den studerende præsenteres for en række modeller og værktøjer til at analysere, planlægge, eksekvere og evaluere kommunikation og kampagner på de sociale medier. Derudover diskuterer vi sociale mediers værdikæde, platformenes forskellighed og dynamikker, samt strategier for brug af sociale medier, såvel internt som eksternt i virksomheder og organisationer. Etik, lovgivning om persondata, beskyttelse af forbrugerne samt politikker og retningslinjer for medarbejderes onlineadfærd er også temaer, der vil blive berørt. - LæringsmålVidenDen studerende har:
• viden om de mest anvendte sociale medieplatforme samt medieforbrug og -adfærd hos brugerne af dem
• viden om de primære kommunikations- og markedsføringsmuligheder, forskellige sociale medier tilbyder virksomheder og organisationer, herunder viden om forskellige sociale mediers forretningslogikker og social media analytics
• viden om gældende love og regler for markedsføring på sociale medier.FærdighederDen studerende kan:
• udvikle kampagner til brug på forskellige sociale medie platforme og skræddersy indhold til samme
• begrunde valg af platforme og medier i forhold til formål med og målsætninger for en social mediekampagne
• forholde sig til love, regler og retningslinjer for ekstern markedsføring samt brugen af sociale medier og onlineadfærd internt i en virksomhed.KompetencerDen studerende kan:
• udvælge platforme og medier i forhold til formål med og målsætninger for en social mediekampagne
• skabe relevant indhold til udvalgte sociale medier på et elementært niveau
• tage ansvar for løbende vedligeholdelse og evaluering af en virksomheds aktiviteter på sociale medier. - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålFagets eksamener er beskrevet på et andet fag40084000