Introduktion til Markedsføring
2025/2026Engelsk titel
Introduction to
Marketing
Uddannelse
Event Management og
Økonomi
Uddannelsesniveau
Professionsbachelor
Startsemester
1. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
5
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningen vil primært bestå
af
Undervisning
Undervisningens
starttidspunkt
Efterår
Undervisningens lokation
Roskilde
Fagkode
40081002
- Indhold og
formålFagelementet Introduktion til markedsføring indfører den studerende i grundlæggende modeller, analyseværktøjer og fremgangsmåder inden for markedsføring.
Der præsenteres en række klassiske og nyere markedsføringsteorier, -modeller og -værktøjer til at analysere, planlægge, eksekvere og evaluere forskellige markedsføringsinitiativer inden for events. Den studerende introduceres til såvel markedsføring af fysiske produkter som af immaterielle services, oplevelser og information med relevans for forskellige typer af virksomheder og organisationer. - LæringsmålVidenDen studerende har:
• viden om centrale og grundlæggende markedsføringsteorier, -begreber og -problemstillinger, der i særlig grad kan bringes i anvendelse inden for arbejdet med events
• viden om teoretiske og metodiske tilgange til målgruppeanalyse, herunder viden om forskellige markedsføringsformer og deres relevans i forhold til relevante aktører, kontekster og processer
• viden om etiske problemstillinger, knyttet til forskellige former for markedsføring, samt kritisk refleksion over disse.FærdighederDen studerende kan:
• anvende strategiske og analytiske værktøjer, herunder identificere muligheder for monitorering og evaluering af markedsføringsaktiviteter
• tilrettelægge og målrette markedsføringsaktiviteter på baggrund af analyse og bearbejdning af empirisk materiale
• vurdere og diskutere fordele og ulemper ved brug af forskellige markedsføringsstrategier i forhold til forskellige typer af events og målgrupper.KompetencerDen studerende kan:
• analysere og implementere konkrete og specifikke markedsføringsaktiviteter i relation til professionsrelevante cases
• planlægge markedsføringsaktiviteter i henhold til forskellige typer af events og målgrupper
• selvstændigt vurdere, argumentere for og reflektere over valg af strategi og metode i forbindelse med planlægning og eksekvering af en valgt markedsføringsaktiviteter. - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålFagets eksamener er beskrevet på et andet fag40081001