Introduktion til Event Management
2025/2026Engelsk titel
Introduction to Event
Management
Uddannelse
Event Management og
Økonomi
Uddannelsesniveau
Professionsbachelor
Startsemester
1. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningen vil primært bestå
af
Undervisning
Undervisningens
starttidspunkt
Efterår
Undervisningens lokation
Roskilde
Fagkode
40081001
- Indhold og
formålFagelementet Introduktion til Event Management giver den studerende en grundlæggende forståelse af uddannelsen og fænomenet event. Vi ser på events ud fra en sociologisk, psykologisk, antropologisk og kommerciel tilgang. Heri indgår også viden om eventets karakteristika, funktion, dets historiske og kulturelle baggrund, samt viden om, hvordan eventet adskiller sig fra øvrige typer af begivenheder.
Den studerende bliver præsenteret for teori om at lede og organisere mennesker i større eller mindre grupper i bevægelse i det konkrete, midlertidige rum i en given kontekst med specifikke formål. Alle komponenter i eventprofessionen, som adresserer såvel fritidsindustrien som events i virksomheder inden for eksempelvis medicinalbranchen, B2B og finansverdenen, bliver introduceret. - LæringsmålVidenDen studerende har:
• viden om teorier om eventet som fænomen, funktion og forretning
• viden om den historiske, kulturelle og sociologiske baggrund for eventet
• viden om eventets placering i konkrete kontekster med specifikke formålFærdighederDen studerende kan:
• redegøre for, diskutere og vurdere eventets kompleksitet
• anvende fagets metoder og redskaber i identifikation, analyse og formidling af rum og kontekst for et givent event
• begrunde og vælge løsningsmodeller på baggrund af en grundlæggende forståelse af behov og udnyttelse af eventet i forretningsmæssig sammenhængKompetencerDen studerende kan:
• på et elementært niveau reflektere over eventets kontekst i relation til dettes formål
• indgå i komplekse og udviklingsorienterede analyser og diskussioner af eventets historiske, kulturelle og sociologiske baggrund
• selvstændigt indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde, som undersøger og udvikler eventet som fænomen og funktion - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålPrøve i Introduktion til Event Management, Introduktion til Markedsføring og Introduktion til MetodeForudsætninger for indstilling til eksamenIngenPrøveformSkriftlig aflevering med mundtlig eksamenFormkrav
Den skriftlige opgaves omfang må maksimalt svare til 10 normalsider pr. gruppe, minimum 9 sider. En normalside er 2.400 tegn inklusive mellemrum og fodnoter. Omfanget er eksklusive forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, bilagsliste og bilag. Bilag er uden for bedømmelse.
Hvis en skriftlig opgavebesvarelse ikke opfylder formalia (fastsat i studieordningen), kan bedømmerne afvise opgavebesvarelsen. Hvis opgavebesvarelsen afvises, skal der ikke gives en bedømmelse, og den studerende har brugt et eksamensforsøg.VarighedVarighed varierer efter gruppestørrelseDen mundtlige eksamens varighed er 10 minutter plus 10 minutter pr. gruppemedlem inklusive votering og karaktergivning.ECTS20Der udleveres en opgave inden eksamenNejEksamens tilrettelæggelse og indholdMundtlig gruppeeksamen med udgangspunkt i en skriftlig gruppeopgave. Gruppeomfang er 4-6 studerende. Studielederen kan i særlige tilfælde dispensere fra dette. Den mundtlige eksamens varighed er 10 minutter plus 10 minutter pr. gruppemedlem inklusive votering og karaktergivning. En detaljeret beskrivelse af eksamens tilrettelæggelse og indhold vil være tilgængelig på uddannelsens læringsportal ved undervisningsforløbets begyndelse.Individuel eller gruppeprøveGruppeeksamenMax antal i gruppe6Anvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)HjælpemidlerAlle hjælpemidlerKarakterskala7-trins skalaBedømmelsestypeEkstern censurKriterier for vurderingDer gives individuel karakter efter 7-trinsskalaen baseret på en helhedsvurdering af den skriftlige og mundtlige præstation.
Bedømmelsen sker med udgangspunkt i læringsmålene for fagelementerne; Introduktion til Event Management, Introduktion til Markedsføring og Introduktion til Metode.Tidsmæssig placering1. SemesterEksamen gennemføres ved undervisningsforløbets afslutningMulighed for at søge om særlige vilkårLæs mere om særlige vilkår på -> MoodleSyge- og reeksamenAfholdelsesform kan variere på baggrund af færre studerende