Webkommunikation
2025/2026Engelsk titel
Web Communication
Uddannelse
Engelsk og digital
markedskommunikation
Uddannelsesniveau
Professionsbachelor
Startsemester
6. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningen vil primært bestå
af
Undervisning
Undervisningens
starttidspunkt
Forår
Undervisningens lokation
Slagelse
Fagkode
40036001
- Indhold og
formålFaget beskæftiger sig med design af brugeroplevelser samt formidling af brugeradfærd. Der er særlig fokus på visualisering med henblik på at kunne optimere brugeroplevelsen. Begrebet ’brugeroplevelser’ forstås i bred forstand og kan være både internt i virksomheden eller eksternt i forhold til kunder og samarbejdspartnere. Endelig beskæftiger faget sig med kommunikation, både som led i optimering og som en del af brugeroplevelsen
- LæringsmålVidenDen studerende har:
• viden om teknologiens rolle i kommunikation og forståelse herom
• viden om forskellige metoder til brugerundersøgelser og -tests af brugeroplevelse og brugeradfærd
• viden om web-kommunikations betydning for brugerkontekst og forandringsproces i virksomhedskommunikation.FærdighederDen studerende kan:
• anvende relevant Web-teknologi til kommunikation om eller som del af virksomhedskommunikation
• mestre design og formidling af brugeroplevelser, herunder visualisering i en forretningsmæssig kontekst
• mestre at koble den digitale brugeroplevelse med forretningens strategi samt formidlingen heraf
• vurdere praksisnære problemstillinger ved anvendelse af teknologi som led i kommunikationen
• begrunde og vælge kommunikationsstrategi i forhold til den digitale brugeroplevelseKompetencerDen studerende kan:
• håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer med Web-kommunikation
• selvstændigt indgå i faglige og tværfaglige samarbejder om at skabe digitale brugeroplevelser baseret på kvalificeret datagrundlag - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålFagets eksamener er beskrevet på et andet fag40036000