Strategisk interaktion
2025/2026Engelsk titel
Strategic Interaction
Uddannelse
Engelsk og Digital
Markedskommunikation
Uddannelsesniveau
Professionsbachelor
Startsemester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningen vil primært bestå
af
Undervisning
Undervisningens
starttidspunkt
Efterår
Undervisningens lokation
Slagelse
Fagkode
40033000
- Indhold og
formålFaget arbejder teoretisk, analytisk og praktisk med spændingsfeltet mellem mundtlig og skriftlig kommunikation på engelsk i en virksomhedskontekst. Faget styrker de studerendes grundlæggende forretningsforståelse samt deres evne til at agere strategisk i en interpersonel interaktion og til at reflektere over forskellige mediers kommunikative potentialer.
- LæringsmålVidenDen studerende har:
• viden om og forståelse for mundtlig og skriftlig kommunikation på engelsk i en virksomhed
• viden om forskellige mediers kommunikative potentialer, når en virksomhed skal kommunikere på engelsk
• viden om differentieringen mellem det skrevne og det talte sprog
• viden om interpersonel kommunikation, herunder kropssprog og intonation, specifikt for personer, som ikke har engelsk som modersmålFærdighederDen studerende kan:
• i en virksomhedskontekst agere sprogligt adækvat på nuanceret og flydende mundtligt og skriftligt engelsk, eksempelvis i forbindelse med virksomheds-, salgs- og produktpræsentationer, forretningsmøder samt forhandlingssituationer.
• anvende teoretisk viden til at planlægge og løse kommunikative opgaver på engelsk i en virksomhedskontekstKompetencerDen studerende kan:
• vurdere og diskutere forskellige mediers potentialer og begrænsninger i forbindelse med engelsksprogede opgaver i en virksomhed - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål3. semesterprøve: Strategisk interaktion, Metode og formidling samt Teknologi, interaktion og organisationForudsætninger for indstilling til eksamenIngenPrøveformSkriftlig aflevering med mundtlig eksamenFormkrav
Det skriftlige projektskal have et omfang af 10 normalsider + 5 normalsider pr. gruppemedlem. En normalside er 2.400 tegn inklusivt mellemrum og fodnoter. Omfanget er eksklusivt forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, bilagsliste og bilag. Hvis en skriftlig opgavebesvarelse ikke opfylder formalia, som fastsat af akademiet, kan bedømmerne afvise opgavebesvarelsen. Hvis opgavebesvarelsen afvises, skal der ikke gives en bedømmelse, og den studerende har brugt et eksamensforsøg.
Varighed30 minutterECTS25Der udleveres en opgave inden eksamenNejIndividuel eller gruppeprøveGruppeaflevering med individuel eksamenMax antal i gruppe4Anvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)HjælpemidlerAlle hjælpemidlerKarakterskala7-trins skalaBedømmelsestypeEkstern censurKriterier for vurderingEkstern bedømmelse efter 7-trinsskalaen. Det er en helhedsvurdering af det skriftlige oplæg og den mundtlige præstation.
Eksamen afprøver læringsmålene for de tre fagområder der udgør eksamen: Strategisk interaktion, Metode og formidling samt Teknologi, interaktion og organisationTidsmæssig placering3. SemesterMulighed for at søge om særlige vilkårLæs mere om særlige vilkår på -> MoodleSyge- og reeksamenDer gælder samme regler som for den ordinære eksamenReeksamen og 2. reeksamen svarer til ordinær eksamensform. Den studerende har mulighed for at redigere det skriftlige projekt, hvis reeksamen skyldes at tidligere forsøg ikke er bestået. Har en studerende ikke deltaget i udarbejdelsen af gruppeprojektet, skal den studerende aflevere et selvstændigt projekt.