Sjællands Erhvervsakademi

Strategisk interaktion

2025/2026
Engelsk titel
Strategic Interaction
Uddannelse
Engelsk og Digital Markedskommunikation
Uddannelsesniveau
Professionsbachelor
Startsemester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningen vil primært bestå af
Undervisning
Undervisningens starttidspunkt
Efterår
Undervisningens lokation
Slagelse
Fagkode
40033000
Fagansvarlig
Daniel Præstbro Nielsen
Jacob Suhr Bisschop-Thomsen
  • Indhold og formål
    Faget arbejder teoretisk, analytisk og praktisk med spændingsfeltet mellem mundtlig og skriftlig kommunikation på engelsk i en virksomhedskontekst. Faget styrker de studerendes grundlæggende forretningsforståelse samt deres evne til at agere strategisk i en interpersonel interaktion og til at reflektere over forskellige mediers kommunikative potentialer.
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • viden om og forståelse for mundtlig og skriftlig kommunikation på engelsk i en virksomhed
    • viden om forskellige mediers kommunikative potentialer, når en virksomhed skal kommunikere på engelsk
    • viden om differentieringen mellem det skrevne og det talte sprog
    • viden om interpersonel kommunikation, herunder kropssprog og intonation, specifikt for personer, som ikke har engelsk som modersmål
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • i en virksomhedskontekst agere sprogligt adækvat på nuanceret og flydende mundtligt og skriftligt engelsk, eksempelvis i forbindelse med virksomheds-, salgs- og produktpræsentationer, forretningsmøder samt forhandlingssituationer.
    • anvende teoretisk viden til at planlægge og løse kommunikative opgaver på engelsk i en virksomhedskontekst
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • vurdere og diskutere forskellige mediers potentialer og begrænsninger i forbindelse med engelsksprogede opgaver i en virksomhed
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    3. semesterprøve: Strategisk interaktion, Metode og formidling samt Teknologi, interaktion og organisation
    Forudsætninger for indstilling til eksamen
    Ingen
    Faget prøves
    Faget prøves med flg. fag
    Prøveform
    Skriftlig aflevering med mundtlig eksamen
    Formkrav

    Det skriftlige projektskal have et omfang af 10 normalsider + 5 normalsider pr. gruppemedlem. En normalside er 2.400 tegn inklusivt mellemrum og fodnoter. Omfanget er eksklusivt forside, indholdsfortegnelse, litteraturliste, bilagsliste og bilag. Hvis en skriftlig opgavebesvarelse ikke opfylder formalia, som fastsat af akademiet, kan bedømmerne afvise opgavebesvarelsen. Hvis opgavebesvarelsen afvises, skal der ikke gives en bedømmelse, og den studerende har brugt et eksamensforsøg.

    Varighed
    30 minutter
    ECTS
    25
    Der udleveres en opgave inden eksamen
    Nej
    Individuel eller gruppeprøve
    Gruppeaflevering med individuel eksamen
    Max antal i gruppe
    4
    Anvendt sprog til prøven
    Dansk (Norsk/Svensk)
    Hjælpemidler
    Alle hjælpemidler
    Karakterskala
    7-trins skala
    Bedømmelsestype
    Ekstern censur
    Kriterier for vurdering
    Ekstern bedømmelse efter 7-trinsskalaen. Det er en helhedsvurdering af det skriftlige oplæg og den mundtlige præstation.
    Eksamen afprøver læringsmålene for de tre fagområder der udgør eksamen: Strategisk interaktion, Metode og formidling samt Teknologi, interaktion og organisation
    Tidsmæssig placering
    3. Semester
    Mulighed for at søge om særlige vilkår
    Læs mere om særlige vilkår på -> Moodle
    Syge- og reeksamen
    Der gælder samme regler som for den ordinære eksamen
    Reeksamen og 2. reeksamen svarer til ordinær eksamensform. Den studerende har mulighed for at redigere det skriftlige projekt, hvis reeksamen skyldes at tidligere forsøg ikke er bestået. Har en studerende ikke deltaget i udarbejdelsen af gruppeprojektet, skal den studerende aflevere et selvstændigt projekt.