Perspektiver på forbrugeradfærd
2025/2026Engelsk titel
Perspectives on Consumer
Behavior
Uddannelse
Engelsk og digital
markedskommunikation
Uddannelsesniveau
Professionsbachelor
Startsemester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningen vil primært bestå
af
Undervisning
Undervisningens
starttidspunkt
Forår
Undervisningens lokation
Slagelse
Fagkode
40032002
- Indhold og
formålFaget indbefatter en grundig indføring i forbrugeradfærd.
I faget introduceres til en virksomheds mulighed for målrettet markedskommunikation og marketing på henholdsvis B2B og B2C markedet. I relation til B2C markedet arbejdes specifikt med købsbeslutningsprocessen samt segmentering og målgruppeanalyse. - LæringsmålVidenDen studerende har viden om:
• hvordan virksomheder kan arbejde strategisk med segmentering
• købsbeslutningsprocesser på henholdsvis B2B og B2C markedet
• grundlæggende forståelse for forbrugertyperFærdighederDen studerende kan:
• anvende fagets teorier, begreber, modeller og metoder til at lave analyser af forskellige typer af forbrugere og forbrugsadfærd på forskellige markeder samt aktuelle forbrugsfænomener
• analysere og segmentere målgruppen/er for en markedsføringsindsats
• vurdere købsadfærd på B2B og B2C markedet og den afledte betydning for virksomhedens markedskommunikationKompetencerDen studerende kan:
• omsætte sin viden og færdigheder til at identificere, analysere og beskrive forbrugeradfærd i praksisnære cases
• problematisere og kritisk diskutere beskrevne forbrugsfænomener ud fra forskellige teoretiske/analytiske perspektiver - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålFagets eksamener er beskrevet på et andet fag40032001