Sjællands Erhvervsakademi

Digital marketing

2025/2026
Engelsk titel
Digital marketing
Uddannelse
Engelsk og digital markedskommunikation
Uddannelsesniveau
Professionsbachelor
Startsemester
1. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningens starttidspunkt
Efterår
Undervisningens lokation
Slagelse
Fagkode
40031003
Fagansvarlig
Jacob Suhr Bisschop-Thomsen
Daniel Præstbro Nielsen
  • Indhold og formål
    Faget indbefatter en indføring i virksomheders og organisationers digitale markedsføring og digitale markedsføringsstrategier og -værktøjer. På baggrund af en introduktion til grundlæggende markedsføring præsenteres teorier, begreber, modeller og metoder inden for den digitale markedsføring, herunder søgemaskineoptimering (SEO), digital reklame (SEM), content marketing, og brugen af sociale medier til markedsføring.
    Der lægges vægt på, at de studerende opøver evnen til at forstå virksomhedens interne og eksterne forhold med særligt blik for de digitale muligheder for markedskommunikation
  • Læringsmål
    Viden
    Den studerende har:
    • viden om grundlæggende modeller, begreber og teorier om marketing
    • viden om relevante love, begreber og teorier for marketing og digital markedskommunikation
    • viden om og forståelse for centrale digitale marketingsbegreber samt markedsføringsfunktionens
    typiske rolle i forhold til virksomhedens digitale markedsføring
    • viden om og kendskab til digitale markedsføringsteknologier og -platforme
    Færdigheder
    Den studerende kan:
    • anvende fagområdets centrale metoder og redskaber i relation til analyse af en virksomheds situation
    • anvende centrale metoder og redskaber til at planlægge digital markedsføring og
    markedskommunikation, der understøtter en virksomheds overordnede strategi
    • udvikle og implementere digitale markedsføringsstrategier
    Kompetencer
    Den studerende kan:
    • oversætte sin viden og færdigheder til konkrete marketingsituationer, herunder digital markedsføring
    • tage stilling til hvordan virksomheder kan præsentere sig selv på digitale medier
    • håndtere og evaluere digitale markedsføringsinitiativer
  • Eksamen
    Læringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål
    Fagets eksamener er beskrevet på et andet fag
    40031002