Markedsanalyse
2025/2026Engelsk titel
Market analysis
Uddannelse
Markedsføringsøkonom
Uddannelsesniveau
Erhvervsakademi
Startsemester
1. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningen vil primært bestå
af
Undervisning
Undervisningens
starttidspunkt
Efterår og Forår
OBS! Slagelse og Nykøbing har kun
sommeroptag
Undervisningens lokation
Nykøbing Falster
Roskilde
Roskilde – Blended Learning
Slagelse
Fagkode
45001003
- Indhold og
formålFagelementet omhandler metoder i forbindelse med udarbejdelse af markedsanalyser. Der er fokus på dataindsamlingsmetoder og datahåndtering samt juridiske forhold knyttet hertil. Vurdering af data og statistiske begreber og anvendelsen af disse samt metoder og værktøjer til projektledelse og projektstyring.
- LæringsmålVidenDen studerende har:
• udviklingsbaseret viden om metoder til indsamling og anvendelse af data og håndtering af disse,
• forståelse for praksis og central anvendt teori og metode i relation til forskellige markedsanalysemetoder.FærdighederDen studerende kan:
• anvende fagområdets centrale metoder og redskaber i relation til at vurdere markedsanalysers validitet og reliabilitet,
• vurdere praksisnære problemstillinger samt opstille og vælge løsningsmodeller ud fra indsamlede primære og sekundære data,
• formidle praksisnære problemstillinger og løsningsmuligheder til samarbejdspartnere og brugere inden for markedsanalyseområdet.KompetencerDen studerende kan:
• håndtere udviklingsorienterede situationer ved hjælp af relevante markedsanalyser,
• deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang i forbindelse med udarbejdelsen og præsentationen af markedsanalysebaserede anbefalinger,
• i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til markedsanalyse. - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålFagets eksamener er beskrevet på et andet fag45001001