Markedskommunikation
2025/2026Engelsk titel
Market communication
Uddannelse
Jordbrug
Uddannelsesniveau
Top Up-Bachelor
Startsemester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
5
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningens
starttidspunkt
Forår
Undervisningens lokation
Slagelse
Fagkode
41432002
- Indhold og
formålFagelementet omhandler strategisk virksomhedskommunikation, markedsforståelse- og analyse. Omhandler desuden personligt salg og salgspsykologi, rådgivning og forhandlingsteknik.
- LæringsmålVidenDen studerende har
• udviklingsbaseret viden om markedskommunikation og branding
• udviklingsbaseret viden om markedsanalyse
• forståelse for praksis, anvendt teori og metode relateret til markedskommunikation samt kan reflektere over professionens praksis og anvendelse af teori og metode
• udviklingsbaseret viden om salg og salgspsykologi.FærdighederDen studerende kan
• anvende og reflektere over relevante teorier, metoder og redskaber
inden for markedskommunikation, personligt salg og salgspsykologi
• anvende og reflektere over relevante teorier, metoder og redskaber inden
for markedsanalyse
• vurdere praksisnære og teoretiske problemstillinger samt begrunde og
vælge relevante løsningsmodeller
• formidle praksisnære og faglige problemstillinger og løsninger til samarbejdspartnere og brugere.KompetencerDen studerende kan
• håndtere praktiske og komplekse markedskommunikationsopgaver,
• håndtere praktiske og komplekse salgs- og rådgivningsopgaver,
• håndtere praktiske og relevante markedsanalyseopgaver
• identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og
kompetencer i relation til markedskommunikation
• selvstændigt indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde vedrørende markedskommunikation og påtage sig ansvar inden for rammerne af en professionel etik. - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålFagets eksamener er beskrevet på et andet fag41432000