AI Automatiseret Marketing
2025/2026Engelsk titel
AI Automatiseret
Marketing
Uddannelse
International Handel og
Markedsføring
Uddannelsesniveau
Top Up-Bachelor
Startsemester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Valgfag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningens
starttidspunkt
Efterår
Undervisningens lokation
Roskilde
Fagkode
41389003
- Indhold og
formålDette valgfag kombinerer digital markedsføring med avanceret AI-teknologi, hvor fokus er på at udvikle, optimere og automatisere hele den digitale marketingproces – fra strategi og contentproduktion til automatisering og personaliseret kommunikation.
Faget er praksisorienteret og casebaseret, og du opbygger undervejs en portfolio. - LæringsmålVidenDen studerende har:
• Viden om centrale begreber i avanceret markedsføring og AI-understøttet marketing
• Viden om automatisering af marketingprocesser og deres strategiske betydning
• Viden om personalisering i digital markedsføring
• Viden om etiske og juridiske overvejelser ved brug af AIFærdighederDen studerende kan:
• Udvikle og opsætte en AI-genereret hjemmeside med tilhørende content
• Anvende AI til content, strategi og kampagneudvikling
• Designe og automatisere e-mail flows og kundeinteraktioner
• Personalisere marketingindsatser baseret på data
• Optimere SEO/GEO og UX
• Udarbejde, optimere og vurdere digital kommunikation på tværs af platformeKompetencerDen studerende kan:
• Integrere AI og automatisering i marketingarbejdet med henblik på effektivisering
• Udvikle personaliserede marketingstrategier med afsæt i kundedata
• Planlægge og gennemføre en digital strategi fra idé til eksekvering
• Træffe datadrevne beslutninger i digital markedsføring
• Reflektere over ansvarlig og etisk anvendelse af AI - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålPrøve i AI Automatiseret MarketingForudsætninger for indstilling til eksamenSom en gruppe afleverer de studerende på forhånd en video på maksimalt 5 minutter, som demonstrerer deres
marketingsindsats for en præsenteret casevirksomhed.
Manglende opfyldelse af forudsætninger betyder, at den studerende ikke kan deltage i prøven, og der er brugt et
prøveforsøg.ValgfagseksamenJaPrøveformSkriftlig aflevering med mundtlig eksamenDen mundtlige eksamen vil indeholde følgende elementer:
1. En obligatorisk 4-minutters præsentation pr. studerende, med fokus på fagets læringsmål og præsentation af
delelementer af den forslåede marketingindsats
2. En diskussion med eksaminatorerne, baseret på de studerendes produktion og fagets læringsmål.
3. Bedømmelse af hver studerendes præstation, baseret på fagets læringsmål (vurderet individuelt).
4. GruppefeedbackFormkravDen tildelte tid til den mundtlige eksamination (inklusive bedømmelse) er som følger:
Antal studerende Eksamination (inkl. bedømmelse)
3 studerende 45 minutter
4 studerende 60 minutterVarighedVarighed varierer efter gruppestørrelseEksamination mellem 45 - 60 minutterECTS10Der udleveres en opgave inden eksamenNejEksamens tilrettelæggelse og indholdEn mundtlig gruppeeksamen med udgangspunkt i den afleverede video om casevirksomheden. En gruppe skal bestå af tre til
fire studerende. Mindre grupper eller individuelle eksaminationer er kun tilladt med særlig tilladelse fra studielederen.Individuel eller gruppeprøveGruppeeksamenMax antal i gruppe6Anvendt sprog til prøvenDansk/EngelskHjælpemidlerAlle hjælpemidlerKarakterskala7-trins skalaBedømmelsestypeIntern censurKriterier for vurderingIntern bedømmelse efter 7-trinsskalaen (du får 1 karakter). Den endelige karakter gives på baggrund af evalueringen
af den mundtlige præsentation med henvisning til fagets læringsmål. Karakterer gives individuelt. Karakteren baseres
på den mundtlige præstation under eksamen og inkluderer også en vurdering af de studerendes videoproduktion.
Videoen fungerer som adgangsbillet til eksamen, og indgår i helhedsvurderingen.Tidsmæssig placering2. SemesterMulighed for at søge om særlige vilkårLæs mere om særlige vilkår på -> MoodleSyge- og reeksamenDer gælder samme regler som for den ordinære eksamenI tilfælde af en omprøve afholdes eksamen individuelt, og den studerende kan revidere produktet. Omprøven varer 30 minutter, inklusiv bedømmelse.
For regler i forbindelse med eksamener, bl.a. syge- og reeksamen, eksamenssnyd og plagiering, klager og anker samt andre regler for uddannelsen, henvises til den lokale del af studieordningen.