Markedsføring
2025/2026Engelsk titel
Marketing
Uddannelse
Finansbachelor
Uddannelsesniveau
Professionsbachelor
Startsemester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
5
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningens
starttidspunkt
Efterår
Undervisningens lokation
Næstved
Fagkode
41353005
- Indhold og
formålFagelementet Markedsføring indeholder markedsføringsteorier og værktøjer samt analyse af virksomhedens strategi. Fagelementet indeholder ligeledes behovsanalyse hos virksomhedens kunder samt den afledte værdiskabelse hos virksomheden.
- LæringsmålVidenDen studerende
• har viden om professionen finans’ og markedsførings praksis og anvendt teori og metode inden for markedsføring
• har forståelse for praksis, anvendt teori og metode samt kan reflektere over professionens kunders praksis og anvendelse af teori og metode inden for markedsføringFærdighederDen studerende
• kan anvende markedsførings metoder og redskaber og mestre de færdigheder indenfor markedsføring, der knytter sig til beskæftigelse inden for professionen finans
• kan vurdere praksisnære og teoretiske markedsføringsproblemstillinger samt begrunde og vælge relevante løsningsmodeller
• kan formidle praksisnære og faglige markedsføringsproblemstillinger og løsninger til kunder, samarbejdspartnere og brugereKompetencerDen studerende
• kan håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i arbejds- eller studiesammenhænge i forhold til markedsføringsmæssige problemstillinger
• kan selvstændigt indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde omkring markedsføring med en professionel tilgang
• kan identificere egne læringsbehov og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i relation til professionen finans inden for markedsføring - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålFagets eksamener er beskrevet på et andet fag41353004