Salg, service og kommunikation
2025/2026Engelsk titel
Sales, service, and
communication
Uddannelse
Autoteknolog
Uddannelsesniveau
Erhvervsakademi
Startsemester
1. Semester
2. Semester
3. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningens
starttidspunkt
Efterår og Forår
Undervisningens lokation
Køge
Fagkode
41292003
- Indhold og
formålFagelementet indeholder kommunikations-, salgs- og forhandlingsteknik samt rådgivnings- og konsulentfunktion i relation til mobilitetsbranchen samt arbejde med skriftlig kommunikation. Faget indeholder desuden salgsteori og teori om personlig kommunikation og formidling samt forhandling i relation til salg og køb. Fagelementet indeholder også forhold inden for servicedesign og servicemanagement, herunder kundeoplevelsen, samt hvordan forskellige forretningsmodeller kan anvendes i forhold til markedet, konkurrencesituationen og digitalisering og endeligt kendskab til gældende juridiske rammer i relation til salg og markedsføring.
- LæringsmålVidenDen studerende har:
• viden om erhvervets praksis og centralt anvendt teori og metode inden for salg, service, rådgivning og kommunikation, herunder forretningsmodeller og kunderejser.
• forståelse for erhvervets anvendelse af teori og metode inden for salg, service, rådgivning og kommunikation samt relevante erhvervsjuridiske forhold som fx købeloven og reklamationsret.FærdighederDen studerende kan:
• anvende og kombinere et alsidigt sæt metoder og redskaber inden for salg, service, rådgivning og kommunikation samt kan anvende tilknyttede digitale teknologier.
• vurdere praksisnære problemstillinger i arbejdsgange og arbejdsprocesser samt opstille og vælge løsningsmodeller i relation til salg, service, rådgivning og kommunikation med inddragelse af digitale løsninger.
• formidle praksisnære problemstillinger, herunder tekniske specifikationer og dokumentation samt angive løsningsmuligheder i relation til markedsføring af salg, service, rådgivning og kommunikation til samarbejdspartnere, brugere og kunder.KompetencerDen studerende kan:
• håndtere kundecentreret kommunikation af salgs- og serviceopgaver tilpasset virksomheden med inddragelse af digitale løsninger, samt indgå i tværfaglige arbejdsprocesser.
• varetage afgrænsede arbejdsopgaver i relation til kommunikation af salg, service og rådgivning.
• i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til erhvervet inden for salg, service og kommunikation - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmålFagets eksamener er beskrevet på et andet fag41292000