Engelsk i teori og praksis 2
2025/2026Engelsk titel
English in Theory and Practice
2
Uddannelse
Engelsk og Digital
Markedskommunikation
Uddannelsesniveau
Professionsbachelor
Startsemester
2. Semester
Fagets varighed
1 semester
ECTS
10
Uddannelseselement
Obligatorisk fag
Undervisningsprog
Dansk
Undervisningen vil primært bestå
af
Undervisning
Undervisningens
starttidspunkt
Forår
Undervisningens lokation
Slagelse
Fagkode
40032000
- Indhold og
formålFaget bygger videre på ’Engelsk i teori og praksis 1’. I faget arbejdes der teoretisk, analytisk og praktisk med engelsksprogede tekster af relevans for virksomhedskommunikation. Der inddrages virksomhedscases, med henblik på at give de studerende forståelse for virksomhedskommunikation. Der arbejdes også med hvordan tekster tilpasses forskellige formål, teksters opbygning og sproglige karakteristika/virkemidler. Endelig inddrages terminologi og begrebsapparat til at kunne beskrive disse.
Faget giver en detaljeret gennemgang af de centrale områder i engelsk grammatik. De studerende introduceres til forskellige hjælpemidler, herunder f.eks. digitale værktøjer, der kan styrke deres sprogrigtighed og komposition. Den mundtlige sprogfærdighed trænes gennem forskellige øvelser, oplæg og diskussioner i relation til de fagspecifikke temaer. - LæringsmålVidenDen studerende har:
• viden om relevant teori, metode og praksis til analyse, revision og produktion af engelsksprogede tekster inden for virksomhedskommunikationFærdighederDen studerende kan:
• kommunikere korrekt på engelsk under hensyntagen til forskellige formål for virksomhedskommunikation
• identificere og beskrive teksters formål, opbygning, stilleje samt sproglige strukturer, der er karakteristiske for virksomhedskommunikation
• anvende relevante hjælpemidler, herunder digitale værktøjer, til produktion, revision og maskinoversættelse af tekster
• vurdere og diskutere grammatiske funktioner og strukturer ved kommunikation på engelsk
• finde og klassificere egne og andres fejl og fejlkilder samt analysere disseKompetencerDen studerende kan:
• identificere engelsksprogede kommunikationsprodukter i tekst og tale relevante for virksomhedskommunikation
• indgå i udvikling af engelsksproget virksomhedskommunikation
• i en struktureret sammenhæng tilegne sig ny viden, færdigheder og kompetencer i relation til en virksomheds engelsksproget kommunikation - EksamenLæringsmålene for eksamen er identiske med fagets læringsmål2. semestereksamen: Engelsk i teori og praksis 2Forudsætninger for indstilling til eksamenIngenPrøveformMundtlig eksamenForbederedelsestidIngen forberedelseVarighed30 minutterECTS10Der udleveres en opgave inden eksamenNejIndividuel eller gruppeprøveIndividuelAnvendt sprog til prøvenDansk (Norsk/Svensk)HjælpemidlerIngen hjælpemidlerKarakterskala7-trins skalaBedømmelsestypeEkstern censurKriterier for vurderingEkstern bedømmelse efter 7-trinsskalaen.
Eksamen afprøver læringsmålene for fagetTidsmæssig placering2. SemesterMulighed for at søge om særlige vilkårLæs mere om særlige vilkår på -> MoodleSyge- og reeksamenDer gælder samme regler som for den ordinære eksamen